ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ
Όροι Εισιτηρίου Επιβάτη - Οχήματος
Το εισιτήριο είναι ατομικό και ονομαστικό, δε μεταβιβάζεται και ισχύει για τη θέση, τη διαδρομή, την ημερομηνία και την ώρα αναχώρησης για την οποία εκδόθηκε.
- Οι επιβάτες οφείλουν να βρίσκονται στο χώρο επιβίβασης του πλοίου τουλάχιστον τριάντα λεπτά (30’) πριν την αναχώρηση. Σε περίπτωση προσέλευσης του επιβάτη μετά τον απόπλου, ο ναύλος δεν επιστρέφεται.
- Ο οδηγός υποχρεούται να φορτώσει και να εκφορτώσει το όχημά του.
- Οι συνεπιβάτες των οχημάτων υποχρεούνται να αποβιβάζονται από αυτά πριν από την έναρξη φόρτωσης, ώστε να μη δημιουργείται παρακώλυση της διαδικασίας και καθυστερήσεις στην προγραμματισμένη ώρα απόπλου.
- Οι οδηγοί και επιβάτες πρέπει να φέρουν μαζί τους αντικείμενα που θα χρειασθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Μετά την αναχώρηση απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο οχημάτων.
- Οι επιβάτες φέρουν αποκλειστικά την ευθύνη φύλαξης των αποσκευών τους, καθώς επίσης και οποιαδήποτε τιμαλφή, χρήματα και αντικείμενα αξίας εμπεριέχονται σε αυτές. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν ευθύνεται για φθορά ή απώλεια αυτών.
- Καμία απαίτηση δε δύναται να θεμελιωθεί για καθυστέρηση, διακοπή, ακύρωση ή τροποποίηση δρομολογίου που οφείλεται σε λόγους δημόσιας τάξης ή ασφάλειας, ιδίως λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, στην εφαρμογή διατάξεων της νομοθεσίας ή σε εντολές της Αρμόδιας Αρχής γενικά, ιδίως δε για την παροχή βοήθειας σε πλοία ή πρόσωπα που βρίσκονται σε κίνδυνο ή για τυχόν εγκεκριμένη τροποποίηση των προγραμματισμένων δρομολογίων η οποία σχετίζεται με την εξυπηρέτηση εκτάκτων μεταφορικών αναγκών ή την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
- Απαγορεύεται στους επιβάτες να μεταφέρουν εκρηκτικές, εύφλεκτες, εμπρηστικές και γενικά επικίνδυνες ύλες.
- Οι επιβάτες οφείλουν να μην πετούν απορρίμματα σε χώρους του πλοίου
(πέραν των κάδων απορριμμάτων) ή στη θάλασσα - Οι επιβάτες οφείλουν να τοποθετούν ογκώδεις αποσκευές ή αντικείμενα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην παρεμποδίζεται η διέλευση των υπολοίπων περαστικών στους διαδρόμους του πλοίου.
- Οι επιβάτες οφείλουν να μην τοποθετούν αποσκευές ή αντικείμενα στις θέσεις επιβατών.
- Οι επιβάτες οφείλουν να τηρούν τις κατά περίπτωση σχετικές Λιμενικές, Υγειονομικές και Τελωνειακές διατάξεις.
- Οι επιβάτες οφείλουν να συμμορφώνονται με τις οδηγίες του πλοιάρχου και του πληρώματος, που αφορούν στην τήρηση της τάξης και στην ασφάλεια του πλοίου
- Για κάθε παράπονο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι επιβάτες πρέπει να απευθύνονται στον πλοίαρχο ή στον ύπαρχο του πλοίου και μετά το πέρας του ταξιδιού αρχικά στον εκδότη του εισιτηρίου ή στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ή στις Λιμενικές Αρχές. Εφόσον ο επιβάτης δεν ικανοποιηθεί, μετά την παρέλευση 15 εργάσιμων ημερών, μπορεί να απευθυνθεί στη Λιμενική Αρχή επιβίβασης ή αποβίβασής του ή στην αρμόδια από την Αριθμ. 3332.12/01/09/23-02-2009 (ΦΕΚ 427 Β') Υ.Α. Υπηρεσία. Σε περίπτωση διαφοράς, αρμόδια για την επίλυσή της είναι τα αστικά δικαστήρια.
Προγραμματισμός Πλοίων
Στα πλαίσια της Κοινοπραξίας Πλοίων Σαρωνικού (SARONIC ) τα δρομολόγια εκτελούνται εκ περιτροπής από τα πλοία «ΑΧΑΙΟΣ», «ΦΟΙΒΟΣ», «ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ», «ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ» και «ΑΝΤΙΓΟΝΗ». Ο προγραμματισμός της δρομολόγησης πλοίων ενδέχεται να αλλάζει σύμφωνα με τις ανάγκες της επιβατικής κίνησης. Για επιπλέον διευκρινήσεις σχετικά με τον προγραμματισμό των πλοίων, οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά στο 210 4101555 / 210 4112020.
Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα, κατόπιν έγκρισης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να αντικαταστήσει το πλοίο για το οποίο έχει εκδοθεί το ακτοπλοϊκό εισιτήριο, με άλλο, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
Αγορά Εισιτηρίων
Μέσω της ιστοσελίδας μας (www.sf.gr). Απαραίτητη η πιστωτική/χρεωστική κάρτα.
- Από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Κοινοπραξίας Πλοίων Σαρωνικού (Saronic) στα λιμάνια αναχώρησης των πλοίων μας
- Πειραιάς: 210 4126528 / 4117341 / 4171190 (Πύλη Ε8)
- Αίγινα: 22970 24200 / 22945 (Προβλήτα Αίγινας)
- Αγκίστρι: 22970 91171 (Προβλήτα Σκάλας Αγκιστρίου)
- Μέθανα: 22980 93054 / 92580 (Προβλήτα Μεθάνων)
- Πόρος: 22980 23743 (Family Tours)
- Από τα συνεργαζόμενα με την εταιρεία μας τουριστικά γραφεία και πρακτορεία ταξιδίων ή ναυτικά πρακτορεία.
Παραλαβή Εισιτηρίων
- Η παραλαβή εισιτηρίων από το website μας, καθώς και από άλλους διαδικτυακούς τόπους ή συνεργαζόμενα πρακτορεία (PTA) θα γίνεται στα κεντρικά εκδοτήρια της Saronic (δείτε προηγούμενη ενότητα).Σας δίνουμε επίσης τη δυνατότητα να τα ανακτήσετε σε ηλεκτρονική μορφή, στο e-mail, το κινητό σας τηλέφωνο ή το tablet σας.Για να παραλάβετε τα ηλεκτρονικά σας εισιτήρια επισκεφθείτε το πεδίο Η ΚΡΑΤΗΣΗ ΜΟΥ .
- Προκειμένου να παραλάβετε εκτυπωμένα τα εισιτήρια σας, θα πρέπει απαραιτήτως να έχετε μαζί σας τον Αριθμό Κράτησης και την Αστυνομική Ταυτότητα ενός από τους δηλωμένους επιβάτες, καθώς και την Bonus Card της Saronic εάν χρησιμοποιήθηκε κατά την κράτηση σας.
- Στην περίπτωση που έχουν δηλωθεί επιβάτες μειωμένου ναύλου (Φοιτητές / Πολύτεκνοι / ΝΑΤ / Στρατιωτικοί / ΑΜΕΑ), ο παραλήπτης θα πρέπει να φέρει έγκυρο βεβαιωτικό έγγραφο.
Σημείωση: Η ηλεκτρονική ενημέρωση (e-mail) με την επιβεβαίωση της κράτησής σας, δεν αποτελεί αποδεικτικό για την επιβίβασή σας στο πλοίο.
Ακυρώσεις
Πάνω από 7 ημέρες πριν την αναχώρηση: Τα εισιτήρια ακυρώνονται πλήρως με επιστροφή 100 % ολόκληρου του καταβληθέντος από τον επιβάτη ποσού με αντιλογισμό στην κάρτα χρέωσης του πελάτη, ή εκδίδονται νέα εισιτήρια ίσου ή μεγαλύτερου ποσού για άλλη ώρα ή ημέρα ταξιδιού (δεδομένης και της διαθεσιμότητας θέσεων), ή ανοιχτής ημερομηνίας (Open) εισιτήρια.Εισιτήρια OPEN ή που προέρχονται από αντικατάσταση δεν ακυρώνονται με επιστροφή ναύλου.
Από 7 ημέρες έως και 3 ημέρες πριν την αναχώρηση: Τα εισιτήρια ακυρώνονται με επιστροφή 75% του καταβληθέντος ποσού ή μεταφέρονται σε άλλη ημερομηνία βάσει διαθεσιμότητας ή μετατρέπονται σε ανοικτά.Εισιτήρια OPEN ή που προέρχονται από αντικατάσταση δεν ακυρώνονται με επιστροφή ναύλου.
Από 3 ημέρες έως και 12 ώρες πριν την αναχώρηση: Τα εισιτήρια ακυρώνονται με επιστροφή 50% του καταβληθέντος ποσού ή μεταφέρονται σε άλλη ημερομηνία βάσει διαθεσιμότητας ή μετατρέπονται σε ανοικτά.Εισιτήρια OPEN ή που προέρχονται από αντικατάσταση δεν ακυρώνονται με επιστροφή ναύλου.
Από 12 ώρες έως 1 ώρα πριν την αναχώρηση: Δεν είναι δυνατή η επιστροφή χρημάτων. Ο επιβάτης μπορεί μόνο να αλλάξει τα εισιτήρια με άλλης ώρας/ημέρας ή με ανοιχτής ημερομηνίας (Οpen) εισιτήρια και πάντα ίσου ή μεγαλύτερου ποσού.Εισιτήρια OPEN ή που προέρχονται από αντικατάσταση δεν ακυρώνονται με επιστροφή ναύλου.
ΕΞΑΙΡΕΣΗ:Τα e-tickets που έχουν εκδοθεί από το on line σύστημα της εταιρείας μας στο www.sf.gr μπορούν να τροποποιηθούν και με την αποστολή του αιτήματος στο customer@sf.gr-βάσει εμπορικής πολιτικής και διαθεσιμότητας.
Για λιγότερο από 1 ώρα πριν την αναχώρηση: Δε γίνεται καμία ακύρωση ή αλλαγή εισιτηρίων ή επιστροφή χρημάτων.
Εισιτήρια ανοιχτής ημερομηνίας: ισχύουν για ένα χρόνο από την ημερομηνία έκδοσής τους. Εισιτήρια ανοικτής ημερομηνίας δεν είναι δυνατόν να γίνουν αποδεκτά προς επιβίβαση, εάν δεν έχουν αντικατασταθεί με νέα εισιτήρια της συγκεκριμένης αναχώρησης. Εισιτήρια OPEN δεν ακυρώνονται με επιστροφή ναύλου.
Απώλεια εισιτηρίου: Σε περίπτωση απώλειας του εισιτηρίου ή της απόδειξης μεταφοράς του οχήματος, για να ταξιδέψει ο επιβάτης ή το όχημα, θα πρέπει να γίνει αγορά νέου εισιτηρίου. Εφόσον ο επιβάτης δηλώσει εγγράφως την απώλεια αναφέροντας την ημερομηνία του ταξιδιού, το δρομολόγιο, τον αριθμό τόσο του απολεσθέντος (εάν το διαθέτει) όσο και του νέου εισιτηρίου, και εφόσον κατόπιν ελέγχου στα αρχεία της Saronic Ferries προκύψει ότι το απολεσθέν εισιτήριο δεν χρησιμοποιήθηκε και δεν αντικαταστάθηκε εντός 3 μηνών από την ημερομηνία ταξιδιού τότε ο επιβάτης δικαιούται νέο εισιτήριο ίσης αξίας με το απολεσθέν.
Ναύλοι / Εκπτώσεις
Στα εισιτήρια επιβατών και στις αποδείξεις μεταφοράς οχημάτων αναγράφεται ο μικτός ναύλος, στον οποίο εμπεριέχονται ο καθαρός ναύλος, οι υπέρ τρίτων επιβαρύνσεις (τέλη, κρατήσεις) και ο ΦΠΑ. Γεύματα και snacks δεν περιλαμβάνονται στην τιμή του εισιτηρίου.
Οι κατηγορίες προσώπων που δικαιούνται έκπτωση στους ναύλους αναφέρονται αναλυτικά στην ΥΑ 3324.1/01/13 της 15/7/2013), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Ο επιβάτης οφείλει να ενημερώσει κατά την πραγματοποίηση της κράτησης και πριν την έκδοση του εισιτηρίου στην περίπτωση που δικαιούται έκπτωση ναύλου επιδεικνύοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Παιδιά ηλικίας έως 5 ετών ταξιδεύουν δωρεάν και είναι απαραίτητη η κράτηση και η έκδοση εισιτηρίου με μηδενικό ναύλο. Οι εκπτώσεις δεν είναι αθροιστικές. Εφόσον συντρέχουν περισσότερες της μίας περιπτώσεις εκπτώσεων, εφαρμόζεται μόνον η μεγαλύτερη έκπτωση. Οι επιβάτες που δικαιούνται εκπτώσεως πρέπει να το δηλώσουν κατά την κράτηση των θέσεων και να επιδεικνύουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα τόσο κατά την έκδοση των αντιστοίχων εκπτωτικών εισιτηρίων όσο και κατά την επιβίβασή τους στο πλοίο. Μετά την έκδοση του εισιτηρίου, ουδεμία διαφορά ναύλου επιστρέφεται.
ΦΟΙΤΗΤΕΣ: Τη Φοιτητική έκπτωση δικαιούνται αποκλειστικά φοιτητές ελληνικών ΑΕΙ/ΤΕΙ & κάτοχοι της κάρτας ISIC.
Ενημέρωση για τη Μεταφορά Οχημάτων Εναλλακτικών Καυσίμων (AFVs)
Σύμφωνα με την εγκύκλιο Υ.Ν.Ε.Π. αρ. πρωτ. 2070.0/28541/2024, οι επιβάτες οφείλουν να ενημερώνουν τον μεταφορέα για τον τύπο του οχήματός τους (συμβατικό ή AFV).
Για τα AFVs (ηλεκτρικά, υβριδικά, υγραερίου ή φυσικού αερίου), ισχύουν τα εξής:
- Ηλεκτρικά / Υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα: Η φόρτιση των συσσωρευτών δεν πρέπει να υπερβαίνει το 40% κατά την επιβίβαση.
- Οχήματα με υγραέριο / φυσικό αέριο: Οι δεξαμενές δεν πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της χωρητικότητάς τους.
- Απαγόρευση φόρτωσης: Δεν επιτρέπεται η επιβίβαση οχημάτων με βλάβη ή ζημία στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές (εκτός αν έχουν αφαιρεθεί ή απομονωθεί).
- Ευθύνη: Ο κάτοχος του οχήματος φέρει αποκλειστική ευθύνη για την καλή κατάστασή του. Ο πλοιοκτήτης διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου με όποιο μέσο κρίνει.
- Συναγερμοί: Οδηγοί οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα για οποιαδήποτε ένδειξη συναγερμού από το όχημα.
- Ώρα προσέλευσης: Οι οδηγοί AFVs πρέπει να βρίσκονται στο λιμάνι τουλάχιστον 45 λεπτά πριν την αναχώρηση.
Μετακίνηση ανήλικων επιβατών
Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση ανήλικων επιβατών κάτω των 15 ετών χωρίς συνοδεία ενήλικα.
Η μετακίνηση ανήλικων επιβατών, που έχουν συμπληρώσει το 15ο έως το 18ο έτος της ηλικίας τους, χωρίς τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα, επιτρέπεται με τις κάτωθι προϋποθέσεις:
- Συμπλήρωση Υπεύθυνης Δήλωσης από τον γονέα ή νόμιμο κηδεμόνα του ανηλίκου, θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής από την Αστυνομική ή Λιμενική Αρχή, Κ.Ε.Π. ή μέσω Gov.gr.
- Για την επιβίβαση στο πλοίο, ο ανήλικος επιβάτης θα πρέπει να έχει μαζί του το εισιτήριό του, την πρωτότυπη και επικυρωμένη δήλωση, καθώς και το δελτίο αστυνομικής του ταυτότητας για την επιβεβαίωση της ταυτοπροσωπίας.
Σε κάθε περίπτωση, ο γονέας ή νόμιμος κηδεμόνας του ανήλικου επιβάτη, φέρει ακέραιη την ευθύνη για την έγκαιρη απόκτηση και θεώρηση της Υπεύθυνης Δήλωσης, καθώς και όλων των συνοδευτικών εγγράφων που τυχόν απαιτούνται στο λιμάνι αναχώρησης.
Σε καμία περίπτωση, η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση μη έγκυρων εγγράφων ή/και πιστοποιητικών ταυτοπροσωπίας.
Κατοικίδια
Σύμφωνα με το νόμο 4830/2021 (ΦΕΚ Α’ 169/18.09.2021)η παραμονή κατοικίδιων ζώων στους κλειστούς χώρους του πλοίου, συμπεριλαμβανομένων των μπαρ και λοιπών εσωτερικών κοινόχρηστων χώρων, απαγορεύεται αυστηρά για λόγους υγιεινής και ασφάλειας.
Η κυκλοφορία των ζώων συντροφιάς επιτρέπεται αποκλειστικά στα εξωτερικά καταστρώματα του πλοίου, υπό τη συνεχή επίβλεψη του συνοδού ή ιδιοκτήτη, με χρήση λουριού και υποχρεωτικά φίμωτρο.Επιπλέον, διατίθενται ειδικά διαμερίσματα φύλαξης ζώων (kennels) στα εξωτερικά καταστρώματα.
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν με ζώο συντροφιάς υποχρεούνται να φέρουν και να επιδεικνύουν κατά την επιβίβαση το εν ισχύι και ενημερωμένο βιβλιάριο υγείας του ζώου.
Οι ίδιοι φέρουν αποκλειστικά την ευθύνη για τη φροντίδα, την ασφάλεια και την υγιεινή του ζώου, την τήρηση των ισχυόντων κανονισμών, καθώς και για οποιαδήποτε σωματική ή υλική ζημία ενδέχεται να προκληθεί σε τρίτους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Γραμμή Εξυπηρέτησης επιβατών
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά στο (+30) 210-4101555 / (+30) 210-4112020 ή με την αποστολή e-mail στο customer@sf.gr
Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης στην πανενωσιακή πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (πλατφόρμα ODR - Ηλεκτρονική επίλυση διαφορών | Ευρωπαϊκή Επιτροπή (europa.eu) η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση διαφορών σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές μεταξύ των καταναλωτών και των ηλεκτρονικών εμπόρων.